Hannover, Németország – A Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) leányvállalata, a világ egyik legnagyobb járműgyártója, a SAIC MAXUS 2024. szeptemberében jelentős bővítést jelentett be elektromos jármű (EV) kínálatában az IAA Nemzetközi Autószalonon, Hannoverben. Az esemény csúcspontja az új eTerron 9 bemutatása volt, amely új mérföldkövet jelent a vállalat európai piacra irányuló elektrifikációs és innovációs törekvéseiben.
A MAXUS élen jár a furgonok elektrifikációjának előmozdításában Németországban és világszerte. Idén a vállalat öt új modellt mutatott be a globális piacon, amelyek a világ különböző vásárlói igényeire szabott megoldásokat kínálnak. Az eddigi visszajelzések rendkívül pozitívak, és a MAXUS jövőre további tíz modellel bővíti kínálatát, amelyek mindegyike kiemelkedő teljesítményt, kényelmet és fenntarthatóságot ígér.
Az esemény sztárja, az eTerron 9, Európa első, kifejezetten elektromos platformra épült 4×4-es elektromos sorozatgyártású pickupja. Az eTerron 9 WLTP-szabvány szerinti 430 kilométeres hatótávval biztosít vezetési élményt, amely mentes a hatótáv miatti aggodalmaktól.
eTerron 9
Az eTerron 9 innovatív semi-monocoque karosszéria-kialakítással rendelkezik, amely fokozza a biztonságot és a tartósságot. Tetris akkumulátorcsomagja, amely egy 9 cellás védelmi keretrendszerrel van ellátva, optimalizálja az akkumulátor elhelyezését a kapacitás és a biztonság növelése érdekében, és lenyűgöző, 102 kWh-s tárolókapacitást ér el. A jármű kilenccsatornás szelepének hőkezelő modulja különböző zord időjárási körülmények kezelésére készült, és képes a hőhatékonyság kétszeres javítására hideg téli időszakokban.
Semi-monocoque karosszéria
Az eTerron 9-et egy duál permanens mágneses szinkronmotoros, négykerékhajtású rendszer hajtja, amely összesen 325 kW csúcs teljesítményt biztosít, lehetővé téve a jármű számára, hogy mindössze 5,8 másodperc alatt gyorsuljon 0-ról 100 km/h sebességre. Az eTerron 9 emellett 3,5 tonnás vontatási kapacitással és 620 kg maximális teherbírással rendelkezik, felülmúlva ezzel a kategóriájában lévő versenytársakat.
Karosszéria és motor
Az eTerron 9 fejlett ATS (All-Terrain System) rendszere és a hat előre beállított vezetési mód, valamint egy testreszabható mód teszi kezdőbaráttá ezt az elektromos pickupot.
[ATS]
A jármű luxus belső tere, amely puha bőrből készült és MPV szintű kényelmi ülésekkel van felszerelve, autószintű vezetési és felhasználói élményt biztosít.
Utastér
Ezen kívül a motorháztető alatt egy 236 literes „frunk” található, ahol az utazást elviselő poggyász biztonságosan szállítható, és amely két személyes helyet biztosít egy pihenéshez vagy BBQ-hoz kempingezés közben.
Első csomagtartó
Az eTerron 9 még több rugalmasságot kínál. Ez az egyetlen pickup, amely elektromosan nyitható hátsó ajtóval rendelkezik. Opcióként elérhető, egyszerűen megnyomja a gombot, és a hátsó üveg leereszkedik, összekapcsolva a rakodóteret a kabinnal, így hatalmas, 2400 mm-es helyet teremt. Egy szörfdeszka könnyedén elfér, így az eTerron 9 tökéletes kétfunkciós partner: hatékony segítőtárs a munkanapokon és hűséges társ a szabadidőben.
A MAXUS elkötelezettsége a biztonság iránt az eTerron 9 tervezésében is megnyilvánul, amelynek szerkezetének 73%-a tengeralattjáró minősítésű, ultra-nagy szilárdságú acélból készült, megfelelve a szigorú Euro NCAP ötcsillagos biztonsági tanúsítvány követelményeinek. A jármű „Új Elektromos Mecha” dizájn esztétikája és a Great Surround-Terrain Lighting rendszer tovább erősíti annak robosztus és erőteljes jelenlétét.